|
Jeśli miałbyś wybrać jeden aminokwas jako część codziennej diety, L-Glutamina będzie najlepszym wyborem. Glutamina buduje około 60 % aminokwasów w mięśniach szkieletowych, dlatego też regulacja wewnątrz mięśniowej glutaminy ma znaczący wpływ na metabolizm mięsni szkieletowych. Glutamina pomaga przechowywać glikogen - podstawowe paliwo w intensywnych ćwiczeniach.
Podstawowe korzyści L-Glutaminy: - Chroni przed zapaściami mięśniowymi - Wspiera spalanie tłuszczów (poprzez produkcje ludzkiego hormonu wzrostu) - Wspiera wyściółkę jelit (przez które składniki odżywcze są absorbowane) - Wzmacnia układ odpornościowy - Wzmacnia koncentrację oraz skurcze mięśni; jest to aminokwas występujący w - płynach rdzeniowych i mózgowych
Super suplement Razem z wszystkimi korzyściami jakie oferuje Glutamina oraz z dostępnością w rozsądnej cenie, L-Glutamina powinna stać się jednym z Twoich podstawowych suplementów. Teraz możesz wzmocnić system odpornościowy i polepszyć wyniki dzięki jednemu super suplementowi.
Zawartość w 4,5 g: L-glutamina 4,5 g
Sposób użycia: 4,5 g (łyżeczka do herbaty) popić 120 - 300 ml wody. Spozywać 2 x dziennie. W dni treningowe 2 porcje zaraz po treningu L- Glutaminę zaleca się przy intensywnych treningach, ludziom poddanym działaniom toksyn, lub ze słabym układem odpornościowym, ludziom z pooperacyjnym syndromem podrażnienia jelit. Jest to idealny suplement na sezon grypy i przeziębień jak i do całorocznego stosowania. Aby zwiększyć produkcje hormonu wzrostu, weź 10 g L- Glutaminy na pusty żołądek oraz przed snem.
Lata badań w Chinach i Japonii wykazały, że picie dużej ilości herbaty faktycznie przedłuża życie. Japończycy palący papierosy zapadają na raka płuc połowę rzadziej niż Amerykanie. W regionie Japonii, w którym pije się przeważnie herbatę, występuje najmniej przypadków zachorowań na raka żołądka. W badaniu 6 tysięcy Japonek, te które pijały 5 filiżanek lub więcej zielonej herbaty dziennie, obniżyły ryzyko wystąpienia zawału o połowę. Również badacze nowotworów z University of British Columbia twierdzą, że popijanie herbatą posiłków w Japonii i Chinach jest przyczyną niskiej ilości zachorowań na raka w tych państwach.
Długotrwała konsumpcja czarnej herbaty rodzaj pity najczęściej przez Europejczyków i Amerykanów- i innego pożywienia zawierającego flawonoidy jak jabłka, została powiązana z obniżeniem ryzyka zawału w badaniu 552 Duńczyków. Flawonoidy to naturalne substancje występujące w żywności podobne budową do witamin. Nieznacznie obniżają krzepliwość krwi zapobiegając powstawaniu zakrzepów krwi, a zachowując się jako przeciwutleniacze, przeciwstawiają się wyniszczaniu tętnic przez wolne rodniki.
W przeprowadzanych badaniach na mężczyznach pijących czarną herbatę dowiedziono, że dostarczanie flawonoidów w 73% obniża ryzyko zawału. Mężczyźni, którzy wypijali powyżej 4,7 filiżanek herbaty dziennie byli w 69% bardziej odporni na ryzyko zawału w porównaniu do pijących mniej niż 2,6 filiżanek herbaty, stwierdzili naukowcy z National Institute of Public Health and Environmental Protection in Bilthoven w Holandii.
Herbata także zapobiega powstawaniu kamienia nazębnego. Zawiera dużą dawkę fluoru, który działa lepiej niż antybiotyk tetracyklina. Według naukowców z Tokyo Dental College, herbata zwalcza niektóre bakterie w jamie ustnej będące mogące w rezultacie prowadzić do utraty uzębienia. Niszczy także mutanty Streptococcus- będące przyczyną powstawania ubytków.
W dodatku, naukowcy z Australii ogłosili, że filiżanka herbaty może być bronią przeciwko rakowi skóry. W Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization przeprowadzono badania na myszach. U tych, które piły łyk czarnej herbaty zaobserwowano 54% mniej zachorowań na raka skóry, a wszystkie myszy wystawiane były na dawkę promieniowani ultrafioletowego, którą przeciętnie otrzymuje każdy Australijczyk.
Wcześniejsze badania nad czarną herbatą wykazały jej skuteczność w walce nad niektórymi nowotworami, a zawarte w niej składniki mogą zapobiegać chorobom serca i wątroby. Antyoksydanty- składnik czarnej i zielonej herbaty, zapobiegają rakowi skóry. W ostatnich 10 15 latach wykazano znaczący wpływ spożywanych potraw i witamin z dużą zawartością przeciwutleniaczy na zmniejszenie ryzyka wielu chorób, łącznie z rakiem i starzeniem się. W 1997 roku w Australii rozpoczęto badania naukowe nad rakiem skóry u ludzi pijących czarną herbatę.
|